9 Koolhydraatarme ontbijttips

Een ontbijt dat bestaat uit een portie hoogwaardig eiwit, een beetje vet en zo min mogelijk koolhydraten is de beste manier om je dag te beginnen. Start je dag bijvoorbeeld met een portie (200 – 250 g) kwark, Griekse yoghurt, Hüttenkäse, sojayoghurt of gebruik 2 eieren als basis voor je ontbijt.

Met een beetje inspiratie is volop variatie mogelijk:

Variatietips koolhydraatarm ontbijt

  • Voeg 5 noten zoals amandelen, walnoten, paranoten, toe aan de kwark/yoghurt of Hüttenkäse
  • Voeg een eetlepel lijnzaad toe aan de kwark/yoghurt
  • Hou je van zoet? Maak je kwark/yoghurt of Hüttenkäse dan lekker op smaak met wat zoetstof en kaneel of geef het een smaakje met een scheutje suikervrije limonadesiroop.
  • Een hartig ontbijt meer jouw ding? Doe dan eens 5 gehalveerde cherrytomaatjes en 10 plakjes komkommer met peper, zout en kerrie door de Hüttenkäse
  • Maak een omelet van 2 eieren met een plak kipfilet en een plak (30+) kaas, combineer evt. met komkommerschijfjes (tip: bereid de omelet de avond ervoor)
  • Maak een omelet met 100 g kort geroerbakte spinazie en 50 g champignons
  • Omwikkel 2 gekookte, gepelde eieren met rookvlees en eet er bijvoorbeeld 5 zure augurkjes bij
  • Bak 2 eieren en strooi er 5 in ringetjes gesneden olijven over
  • Maak crackers van rookkaas en besmeer bijvoorbeeld met wat filet americain.

Mocht het koolhydraatarm ontbijt echt niet voldoende voor je zijn dan kan je het ontbijt eventueel aanvullen met een stuk fruit of een graanproduct ( cracker, snee brood of 3 eetlepels ontbijtgranen zonder suiker)

Enjoy breakfast!
2017 - bianca 1