Zo blijf jij paaseitjes de baas!

Zijn paaseitjes voor jou ook zo’n grote verleiding? Weet je dat een gemiddeld paaseitje zo’n 40 calorieën bevat en net zoveel suiker als 1 suikerklontje? Dat je 10 minuten moet hardlopen om twee paaseitjes te verbranden?

Af en toe een paaseitje is natuurlijk niet zo erg, maar als je weet dat je er moeite mee hebt kunnen onderstaande tips jou helpen de verleiding te weerstaan.

  • Paaseitjes liggen al weken voordat het Pasen is in de winkel, haal ze pas vlak voor Pasen in huis. Zo voorkom je dat ze wekenlang standaard op je boodschappenlijstje staan.
  • Laat je niet verleiden tot het kopen van zo’n grote kilo verpakking maar koop een klein zakje paaseitjes. Hoe groter de verpakking hoe makkelijker je er namelijk nog eentje pakt, want er zijn er toch genoeg. Met een klein zakje ben je veel zuiniger èn op=op!
  • Koop paaseitjes in één kleur. En mix verpakking met al die verschillende kleurtjes en smaken ziet er dan misschien wel gezellig uit, maar maakt ook dat je liefst van alle eitjes wilt proeven om te kijken welke nou eigenlijk het lekkerste is. Zo heb je al snel een stuk of 5 paaseitjes op, om vervolgens van je favoriete smaak nog een eitje te pakken (dat betekent 30 minuten hardlopen!)
  • Kies voor pure chocolade. Deze eitjes bevatten niet alleen minder suiker, maar de sterke smaak zorgt er ook voor dat je sneller verzadigd bent en dus makkelijker kunt stoppen.
  • Hoe gezellig al die schaaltjes op tafel ook staan, doe het niet… je maakt het jezelf onnodig moeilijk als je ze constant ziet staan, zet ze dus in de kast! Plan 1 of 2 paaseitjes bij je koffie- of theemoment, ga er even lekker voor zitten en geniet er bewust van. Op die manier is het veel makkelijker om maat te houden.

Ben je aan het PowerSlimmen kies dan bijvoorbeeld voor de PowerSlim chocolade parels, de speciale paasamandelen of snij een reep in kleine stukjes. Zo heb je toch een chocomomentje om van te genieten.

Fijne paasdagen!
2017 - bianca 1