Zo blijf jij op gewicht tijdens je vakantie!

Heerlijk vakantie! Maar misschien zie je er stiekem ook wel een beetje tegenop op, omdat je bang bent met extra kilootjes weer terug te komen (en dan bedoel ik niet die extra kilo’s in de koffer hè 😉 )

Welke vakantiebestemming je ook hebt, met de volgende basisregels blijf jij zeker op gewicht in je vakantie.

Stel je maaltijden samen door een keuze te maken uit de volgende producten:

• Magere kwark.
• Gekookt/gebakken ei, roerei.
• Mager vlees en vleeswaren, bijvoorbeeld biefstuk, varkenshaas of kalfslap met groente, een salade met kip- of kalkoenfilet.
• Vis, schaal- en schelpdieren, bijvoorbeeld een salade met tonijn, een stuk witvis met groente, scampi’s met groente of salade.
• Rauwkost en groenten.
• Vermijd alcohol en drink voldoende water. Voeg komkommer en munt toe voor een lekkere frisse smaak.

Hotelvakantie

• Niets is zo verleidelijk als een buffet. Vaak zijn je ogen groter dan je maag. Luister goed naar je hongergevoel anders is de kans groot dat je alleen nog maar eet omdat het allemaal zo lekker is.
• Loop bij het ontbijt de versgebakken broodjes, pancakes en gebakjes voorbij en kies voor naturel yoghurt of kwark, rauwkost, vleeswaren en eieren.
• Drink koffie, thee of water.
• Salades passen goed in het een koolhydraatarm programma zoals PowerSlim. Neem alleen geen croutons en vraag olie en azijn in plaats van dressing.
• Neem voor de luie stranddagen de Ready tot Go flesjes, repen en wat schijfjes verfrissende komkommer mee.
• Ook toetjes zijn een grote verleider op het menu. Ben jij dol op zoet?  Zorg dat je voldoende van jouw favoriete zoete PowerSlim snacks meeneemt zodat ook jij iets lekkers kunt nemen na de maaltijd zonder de fout in te gaan.

Barbecue

• Maak voor een barbecue zelf lekkere sausjes op basis van kwark en toegestane smaakmakers. Denk bijvoorbeeld aan tzatziki met knoflook en komkommer.
• Het duurt wel even voordat een barbecue de juiste temperatuur heeft bereikt en het vlees gaar is. Neem i.p.v. stokbrood een bord rauwkostsalade voordat je gaat barbecueën. Zo kun je jezelf makkelijker inhouden tot het vlees klaar is.
• Neem halve stukjes vlees en vis bij een barbecue. Zo doe je toch mee zonder jezelf te overeten.
• Gegrild mager vlees, vis en schaal- en schelpdieren zijn altijd een goede keuze.

Beweging

Zorg er tijdens je vakantie ook voor dat je voldoende blijft bewegen. Maak dagelijks een heerlijke strandwandeling, doe mee met sport- en spel activiteiten, ga een stuk fietsen of trek wat baantjes in het zwembad. Doe vooral iets waar je lol in hebt, het is tenslotte vakantie 😉 Zo verbrand je op een leuke en ontspannen manier mooi wat extra calorieën.

Fijne vakantie!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s